hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > هرمزگان| کاهش 13 درصدی تلفات جاده‌ای در هرمزگان

هرمزگان| کاهش 13 درصدی تلفات جاده‌ای در هرمزگان

رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان، از کاهش 13 درصدی تلفات جاده‌ای در این استان در 9 ماهه اول سال جاری خبر داد.

سرهنگ علی اسفندانی در تشریح عملکرد 9 ماهه سال جاری اظهار داشت: در 9 ماهه سال‌ جاری در محورهای برون‌شهری استان شاهد کاهش 13 درصدی جان‌باختگان و کاهش 23 درصدی مجروحین بوده‌ایم.

او افزود: در سطح کشور 76 درصد جان‌باختگان تصادفات در جاده‌ها جان‌باخته‌اند و در استان هرمزگان نیز طی 9 ماهه امسال 73 درصد از جان‌باختگان در جاده‌های برون‌شهری بوده‌اند.

رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان، با اشاره به صدور 702 هزار و 909 فقره اعمال قانون در 9 ماهه امسال بیان کرد: از این میزان برگ جریمه 375 هزار و 968 فقره تخلف حادثه‌ساز اعمال قانون شده که رقم کل جریمه‌ها طی این مدت، بیش از 336 میلیارد ریال است.

اسفندانی با اشاره به اینکه حوزه شرق 45 درصد تصادفات را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: بیشترین علت تصادفات، عدم توجه به جلو با 41 درصد، رعایت حق تقدم با 16 درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با 16 درصد بوده است.

او بیشترین ساعت تصادفات را 16 الی 20 اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی 30 درصد تصادفات حادث‌شده است.

این مسئول انتظامی بیشترین سهم تصادف در وسایل نقلیه را خودروهای سواری با 65 درصد اعلام کرد و افزود: 53 درصد تصادفات طی 9 ماهه امسال در حاشیه شهر و در 30 کیلومتری شهرها حادث‌شده که تمهیدات خوبی برای جلوگیری از این مسئله صورت پذیرفته است.

رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان با اشاره به افزایش 4 درصدی برخورد با تخلفات کلاه ایمنی موتورسیکلت‌سواران، بیان داشت: درمجموع، 438 جلد دفترچه ناوگان عمومی صادرشده که 138 دفترچه، پایه‌یک بوده است.

او ادامه داد: در موضوع آموزش تعداد 461 جلسه آموزشی در مدارس و 588 جلسه در مساجد داشته‌ایم.

رئیس پلیس‌راه استان هرمزگان با تأکید بر استفاده از تجهیزات ایمنی به‌ویژه کپسول آتش‌نشانی در خودروها، تأکید کرد: رانندگان عزیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، سرعت مجاز، توجه به جلو، حرکت از منتهی‌الیه سمت راست و رعایت فاصله طولی، باعث کاهش حوادث جاده‌ای شوند و پلیس را در خدمت‌رسانی به مردم عزیز یاری رسانند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد